Tuesday, November 15, 2011

kisah petang semalam

kelakar & kesian. semalam haziq merajuk besar dgn aku. sebab? hahaha... begini kisahnya...

semalam around 6pm when i was still at office, mukhriz called.
mukhriz: mama! i got a surprise for you..
mama: what3x?
mukhriz: my teacher told me that i will be pengawas pss next year.
mama: whats pss?
mukhriz: entah?!
mama: (in my head.. agaknya pusat sumber sekolah kot. ok lah tu librarian..) wow! congrats mukhriz. i'm so proud of u.

so lepas tu i took a piece of paper & scribbled some motivational quotes to congratulate him, and i insert 5 bucks in the so-called card.

balik rumah..
mama: mukhriz, this is for you.
mukhriz: (thrilled, excited, happy) YES!! 5 bucks!! tq mama. tq papa.
haziq: why u get money, abang?
mukhriz: bcoz i become pengawas.

aku pun terus masuk bilik for shower. *knock knock knock* on my door..
aku nampak kelibat haziq lari dari living room ke entah mana entah.
mukhriz: mama, haziq said he doesn't love u anymore and he wants a new mama.
mama: (huh?? what the? *blur mode*) Tell him, whatever. go la look foe another mother. (kengkonon nak merajuk kat haziq)
papa: pegi lah pujuk dia. entah2 dia merajuk tu.
mama: merajuk pasal apa pulak?

so aku pun keluar bilik & tanya mukhriz mana haziq. mukhriz kata haziq dalam bilik bibik.
true enough, muka dia masam gila & once dia nampak my face, dia tekap muka dia kat bantal (bantal bibik!) and he cried. pujuk bagai nak rak! dia juz geleng2 kepala bila aku tanya kenapa dia nangis. so aku menggagahkan diri aku, mengangkat haziq si tembamku dengan segala kedrat yang aku ada, bawak dia masuk dalam bilik aku. tanya punya tanya, soal punya soal, dia juz diam tak nak bgtau kenapa dia merajuk besar sampai menangis segala bagai.

mama: (ambik wallet & keluarkan 3 inggit) nah, haziq, this is for you.
*haziq ambik duit tu but still masam muka..
mama: haziq merajuk sebab haziq tak dapat duit eh?
haziq: (nod2x & terus bukak pintu nak keluar bilik)
mama: so haziq nak carik mama lain jugak ke?
haziq: (geleng kepala)
mama: (**!!?/,::*%@#!)

3 comments:

Blinks said...

hehehhe...so cute and adorable lah....nasib baik mama dia very good tukang tilik.

bubbles said...

mengada2!! padahal tahun depan dah darjah 1.. eeee....!

Herleen said...

OMG!!! I cant imagine yg he wanted NEW MAMA? Err win, part carik mama baru for Haziq 1 kisah, but its means the other way for Azizi... (hehehe!!!)