Wednesday, September 1, 2010

merdeka

hi blog.. semalam hari merdeka & aku habiskan masa kat rumah dengan kids tanpa maid sepanjang hari. so, aku pun buat macam2 aktiviti yang bermula selepas sahur.. zarif kena flu, so dia terkejut masa aku bangun sahur then dia tak nak tidur balik sampai subuh. by that time, mata aku pun dah wide open & aku dah fully downloaded. so aku pun teringat yang aku ada beli pisang & terasa macam nak buat banana cupcakes...

percubaan pertama membuat banana cupcakes.
tak cukup satu bahan (ie: sour cream 4 tbsp) tapi aku beduk je..


senang je buat dia rupa2nya.. so lepas masukkan dia dlm oven, terdengar suara budak2 berbunyik. dah bangun tidur la tu. bila aku jengak diorang dalam bilik, mukhriz & haziq tgh buat bising & zarif tgh main2 sendiri. then mukhriz kata dia nak pizza sbb dah lama dia tak makan homemade pizza. so, aku pakai apron balik semula & buatkan pizza untuk diorang. nasib baik ada le jugak bahan2 utk buat pizza's toppings.

main belasah je apa yg ada.. ie: sausages, crab sticks, mince chicken & carrot.


zarif pun leka tgk aku buat pizza. dia dok dalam baby chair dia sambil main2 dgn dia punya teether & toys. cukup time, dia ngengek nak mandi...


petang aku masak for berbuka. buat pertama kalinya aku masak utk berbuka tahun ni sbb selalunya maid aku yg masakkan. aku buat ayam masak kicap, sambal telur & masak lemak kobis. so itulah aktiviti aku sepanjang hari.. penat jugak jadi suri rumah/maid sebenarnya. tu tak buat laundry tu.. kalau laundry pun aku buat semlm, mau naik sawan aku agaknya. nasib baik aku bukan suri rumah/maid... fiuhhhh!! ;p

3 comments:

Blinks said...

that's why ramai yg sebut GREAT MUMMY..mmg penat jdk house wife..just imagine, rutin aku babe...blk keje, terus je bertukar..become a maid..heheh, do laundry (must do everyday, kalu x wiken sure kena wat 5/6 rounds), cook(sometimes beli sbb dh x larat), clean up house sket2, layan kids (ie: do homework, play)...at 11pm aku mesti flat gile...everyday....nk amik maid tp dh serik....3 kali tukau tp semua x ok pn...finally, aku la MEM n aku la MAID (m&m)..penat but happy(sbb ada privacy)

*so hargai la mums in this world!!!

bubbles said...

Salute to you super mom!! Mcmmana kau sustain energy? Caya lah kau..

Blinks said...

percayalah pada d'n hans (d'navichee)...hahahah..ko pn sure ada mkn any supplements kn..yg aku mkn ni good 4 women especially us yg dh masuk 30+..n don't forget milk babe (kalu x sure ko rs cm nak patah kaki bile rest)...

cmne pn kkdg tu rs gaks penatnye bile dh xd energy...;)...ms tu apa lg, bantuan drpd suami tercinta la tok tolg apa yg patut..

ko pn apa kurgnya babe....bz all de time..extra energy needed...;)